Hajózzon velünk Északra!

Szlovákián és Csehországon keresztül autóbusszal érkezünk Berlinbe, a német fővárosba, ahol az első nap megpihenünk egy éjszakára (a fővárost hazafelé látogatjuk meg). Innen már nem kell sokat utaznunk, hogy eljussunk Hamburgba, ami az ország második legnagyobb városa a maga 1,8 millió lakosával. Európa egyik legnagyobb kikötővárosát a Világ Kapujaként is szokták emlegetni, így a hamburgi belváros nem maradhat ki a programból. Innen egészen a Balti-tenger partjáig, Lübeckig, illetve Travemündéig utazunk tovább, ahol óriási komphajóra szállunk és az éjszakát a hajón töltjük. A hajó gyomrában velünk utazik az autóbuszunk, míg mi elfogyasztjuk vacsoránkat és elfoglaljuk hajókabinunkat ahol az éjszakát töltjük. Hatalmas élmény a partokat elhagyva a fedélzetről csodálni amint a part távolodik tőlünk és tiszta idő esetén a „csillagok takarója alatt” siklunk a vízen.

Másnap reggel a hajón elfogyasztott reggelink után már a svédországi Trelleborgban kötünk ki, onnan pedig a dán fővárosba, Koppenhágába indulunk Európa második leghosszabb közúti-vasúti hídján, a közel nyolc kilométer hosszú Öresund-összeköttetésen keresztül. Az észak Velencéjeként is emlegetett főváros különös hangulatát élvezzük a Tivoli parktól egészen az ikonikus kishableány szobráig.

Városnézés után visszatérünk a svédországi Malmöbe, ahol szintén elveszünk kicsit a belvárosában. Estére ismét hajóra szállunk, hogy a reggel már Travemündében érjen minket. Vacsora és reggeli valamint a tenger élménye vár bennünket a hajó fedélzetén!

Partraszállásunkat követően egy kedves német kikötővárosba, Wismarba látogatunk, mely húsz éve felkerült az UNESCO világörökség listájára is, illetve ellátogatunk Schwerinbe is, ahol szintén számos látványosság fogad majd, az óváros gyönyörű utcáitól a dómon át a színházig.

Délre indulva ismét Berlinbe érünk. A német főváros ikonikus látnivalóival ismerkedünk és  hajókirándulásra indulhatunk a Spree-folyón is, hogy új szemszögből is felfedezzük a csodás német fővárost. A hazaúton Drezda városában időzünk, felfedezve a II. világháború idején nagyrészt lerombolt város múltból megmaradt és újjáépített nevezetességeit.