Hírek

Utazás kereső

Kérdése van?

E-mailben vagy telefonon a rendel-kezésére állunk minden hétköznap
9 - 17 óráig.


Adja meg elérhetőségét, és kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot:

Miben segíthetünk?

A https://zseppelin.hu weboldalon a következő linken található Adatkezelési Tájékoztatót és a lenti tájékoztatást elolvastam, megismertem és az abban foglaltakat elfogadom. Személyes adataim a valóságnak megfelelnek, és kijelentem. hogy 16. életévét betöltött személy vagyok.
Hozzájárulok, hogy a https://zseppelin.hu személyes adataimat direkt marketing szolgáltatás nyújtása céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon, időtartamban és mértékben kezelje és a checkbox bejelölésével önként és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott e-mail címre a https://zseppelin.hu utazás témakörben direkt marketing szolgáltatást nyújtson.


Ingyenes, kedvezményes szolgáltatások

Ingyenes buszülőhely választás
Ingyenes vecsési parkolási lehetőség
Ingyenes programfüzet rendelés
Kedvezményes szállás Budapesten
Kedvezményes szállás Szegeden
Kedvezményes vidéki transzfer

Applikáció

Ajándékutalvány

Fotópályázat

Online katalógus

Z(s)eppelin tulajdonos: az infláció globális, mindenütt árat emeltek, de az utazási kedv töretlen

Mivel a globális infláció miatt minden szolgáltató emelte az árait, a magyar utazási irodák sem tehettek másképp. Más kérdés, hogy mi a piac fizetőképességét figyelembevéve csak ennek egy részét hárítottuk át az utasainkra, akik közül most is azok jártak jól, akik a szezon előtti kedvezményeket kihasználva, olcsóbban foglalták le az utazást. Fejtette ki Zsebők Tamás, a Z(s)eppelin Utazási iroda tulajdonosa, aki a nyári szezon meghosszabbodása mellett a last minute konstrukció visszaszorulásáról is beszélt. 

„A jó szezonnak több fokozata is van. De az már most biztos, hogy alapvetően jó nyárról tudunk beszélni, mert július végére elértük a 2022-es számainkat ami nemcsak az anyagiakban hanem Utaslétszámban és vendégéjszakában is mérhető volt! 

Szerencsére nemcsak külföldön, hanem itthon is hatalmas az utazási kedv, rengetegen szeretnék bepótolni a kiesett időszakot. Mindez egy kicsit a 2008-as globális gazdasági válság időszakát idézi, amikor a globális recesszió éveiben ugyan valamelyest lassult a növekedésünk, de mindvégig pozitívak maradtak a számaink. Most ismét átéltünk egy teljesen más okokból eredő válságot – a covid után az energiaáremelés és az infláció is lassította a gazdaságot, miközben átmenetileg az ukrajnai háború is bizonytalanságot okozott -, de az utazás terén ezúttal akkora forgalomnövekedést tapasztaltunk, amire a mai helyzetben senki nem számított” – elemez a cégvezető. Sokféle magyarázattal lehet számolni, azonban erre senki nem számított március közepén! – nyilatkozott Zsebők Tamás.

Aki pozitívumként értékeli, hogy a kimagasló hazai infláció következtében elmaradhatatlan áremelés sem vetette vissza az utazások iránti érdeklődést. Ahogy mondja, a magas infláció és vele az ár növekedés sem magyar jelenség, legfeljebb annak a mértéke az, ami eltérő. 

„Miközben minden szolgáltató, beszállító felénk is emelte az árait, a piac teherbíróképességét alapul véve, mi ennél szerényebb, de még így is 10-17 százalék körüli áremelkedést hajtottunk végre. Így pedig kifejezetten jól jártak azok, akik előre gondolkodva még a szezon előtt kihasználták az előszezoni kedvezményes foglalás lehetőségét.”

Ami a legnépszerűbb célállomásokat illeti, a cégvezető szerint a horvát piac enyhén negatív meglepetés okozott a korábbinál lényegesen magasabb áraival. Ezt mutatja az is, hogy az árérzékenyebb közönség inkább Görögországot választotta új úticéljának, miközben Albánia és Montenegró is előrébb lépett a népszerűségi toplistán. Sőt nem egy helyen az olaszországi  árak is alatta vannak a horvát tarifáknak, amit szintén lereagált a piac. 

A kezdetekben a kulturális utazásokra fókuszáló, buszos útjaival népszerűvé vált Z(s)eppelin vezetője szerint az idők és vele az igények változását júl mutatja, hogy a kényelmi faktor előtérbe kerülésével a szegedi központú irodánál is évről-évre nő a repülős és pihenős programok száma. Ezt mutatja, hogy a többség, ma már az olyan, közelebbi helyekre is inkább repülővel utazik, mint a busszal sem megerőltető távolságra lévő toszkán tengerpart. A cégvezető ugyanakkor úgy látja, hogy miközben továbbra is megmaradt az a stabil közönség, amely az autóbuszos utazást kedveli, kiélvezve az útközbeni látnivalókat és a társasági életérzést, nem a buszos utasból lettek repülős utassá, hanem egy új közönség jelentkezett a repülés iránti igénnyel azért, mert számukra az idő és a kényelem megéri a többletkiadást. 

„Ami az őszi-téli szezont illeti, a szó szoros értelmében érezzük már azt az új időszámítást, amikor a globális éghajlatváltozás miatt gyakorlatilag a szeptemberből is nyári hónap lett. Innentől kezdve a melegebb időjárás miatt minden nagyjából egy hónappal kitolódik és az őszi programok azegészen november közepéig kitartanak. És ez nem csak itt a Kárpát medencében érezhető, hanem globálisan tapasztalt jelenség. Nem véletlen, hogy októberre-novemberre olyan nyárbúcsúztató programokat szervezünk például a mediterrán térségbe, melyek már most sok esetben tele vannak, pár szabad hely van rajtuk. Például Szicíliába, Barcelonába, Athénba, Rómába. Kihasználva azt, hogy ilyenkor nincs forróság, nincs tömeg és az árak is valamivel visszafogottabbak. Éppen úgy, ahogy a nyárbúcsúztató, de az időjárást tekintve szinte nyári szlovéniai és ausztriai buszos túrák is rendkívül népszerűek.”

A cégvezető szerint a forint árfolyam mozgása szerencsére az idén nem volt olyan mértékű, ami további áremelést kényszerített volna ki, vagy a másik oldalon a fix árakat meghirdető utazási irodák veszteségét növelte volna. Ugyanakkor a mostani szezon is egyértelműen megmutatta, hogy a last minute ajánlatok korszaka véget ért. Az előfoglalási kedvezmények olyan igényfelmérőt is jelentenek az irodák számára, ami alapján az adott szezonra vonatkozó kapacitásaikat is meghatározzák azért, hogy a pénzük után futva, az utolsó pillanatban ne kelljen jelentős árengedményt meghirdetniük. Mondhatjuk azt is, hogy – miként most majd a téli utak esetében - az előszezoni kedvezmény lett az új last minute, mert aki előre tervezve kedvezményesebb árat szeretne elérni, az már egyedül csak ilyenkor számíthat az átlagosan 10 százalékos kedvezményre.  

Zsebők Tamás úgy látja, hogy a nyárhoz hasonlóan a téli szezon is igen jó forgalmat ígér, ahol ezúttal is …. számítanak majd a slágerdesztinációkra.

 

Érsek M. Zoltán